Om oss

Vår historia

Axholmen grundades 2007 med idéen att leverera ett modernt svenskt alternativ till de globala managementkonsultfirmorna. Under de senaste 10 åren har vi arbetat tillsammans med över 50 kunder inom områden såsom lönsamhetsförbättringar och investeringar

Axholmen grundades baserat på en vision att utmana traditionella sätt att utveckla kundens affär

Axholmen är ett managementkonsultföretag som grundades med idén att skapa ett enklare och mer resultatfokuserat sätt att leverera konsulttjänster.

Vår filosofi är att konsulttjänster ska leda till bestående och konkreta resultat. Därför är vi också beredda att dela kommersiell risk och knyta vårt arvode till det värde vi skapar tillsammans med vår kund.

Vårt kärnerbjudande är att lösa viktiga affärsutmaningar relaterat till förbättrad lönsamhet, och vi har erfarenhet från de flesta branscher.

Vi är kompromisslösa i vår rekrytering, och våra konsulter är handplockade för sina starka referenser, sitt engagemang och sin kompetens.

Att jobba på Axholmen

Axholmen söker de bästa strategi- och managementkonsulterna i Norden. Du tilltalas av vår filosofi att dela kundens mål och risk, och av att jobba nära kunden. Du är nyfiken, modig och intresserad av att vara med och bygga ett företag på stark frammarsch.

Vi använder medarbetarnas egna ord för att beskriva den viktigaste delen i vårt erbjudande – det som verkligen utmärker Axholmen och gör att vi trivs och stannar här.

Utvecklande och varierande uppdrag – vi gör uppdrag inom olika branscher, på företag av olika storlek och med varierande typer av utmaningar. Vi är ofta med från strategi/analys till hemtagning av resultat tillsammans med kunden.

Exponering mot seniora kunder – Axholmen jobbar ofta med seniora representanter från kunden, köpare är typiskt CXO eller affärsområdeschef. Vi arbetar också i små team där alla exponeras mot nyckelkunder.

Work-life balance – våra kunder ställer alltid mycket höga krav men med realistiska planer och en affärsmodell som gör att vi fokuserar på resultat snarare än antal timmar, får vi tid över till ett liv vid sidan om jobbet. Vårt kontor ligger i centrala Stockholm och majoriteten av våra kunder finns också i Stockholmsregionen, vilket ger relativt få resdagar.

Personlig kultur – det finns en tydlig gemenskap och inkluderande atmosfär, vi samarbetar och inspireras kors och tvärs i företaget och bryr oss om varandra. Vi har ingen extrem pyramidorganisation, vilket betyder att ledarskapet är mer personligt och individuellt.

Delaktighet i affärsutveckling – det finns alla möjligheter att bidra till Axholmens framgång, det är högt i tak och egna initiativ uppmuntras och uppskattas. Alla i företaget deltar aktivt i både strategi- och säljarbete.

Resultatbaserad affärsmodell – vi fokuserar på resultat och värde och kopplar gärna vår kommersiella modell till det värde vi är med och skapar. Affärsmodellen hjälper oss att arbeta pragmatiskt och fokusera på det som skapar värde.

Kontakta oss