Rädda årets resultat

Fem tips för att rädda årets resultat

Axholmen föddes precis innan finanskrisen slog till med full kraft och under de efterföljande 12 åren har vi förädlat ett effektivt angreppssätt för att metodiskt förbättra innevarande års resultat.
Här kommer Axholmens 5 tips för att rädda årets resultat.

Skrivet av: Caroline Öhrberg & Erik Mokvist

Dela

Rädda årets resultat

Vill du veta mer? Kontakta författare och ansvarig partner

 

Kontakta oss gärna för mer information eller för att boka ett förutsättningslöst möte

    Ta del av våra Whitepapers

    Kostnadsreduktion – konkreta tips för att maximera resultatet

    Kostnader som över tid ökat i förhållande till intäkterna, nya förutsättningar på marknaden eller behov av att frigöra kapital? Det finns många drivkrafter till att minska ett företags kostnader. Oavsett anledning och inneboende potential i företaget är genomförande av ett kostnadsreduktionsprogram oftast förknippat med utmaningar.

    Läs mer

    Hållbar resursplanering – fem nyckelsteg för att lyckas

    Potentialen inom resursplanering är stor hos många företag men är sällan en fokusfråga för ledningen och förväntas bara fungera. En framgångsrik och hållbar resursplanering innebär fördelar för företaget genom bättre kvalitet och kundnöjdhet, ökad produktivitet (ca 10% enligt erfarenhet) samt ökad medarbetarnöjdhet, t ex tydlighet kring förväntan på arbetsuppgifter, utrymme för kompetensutveckling.

    Läs mer

    Kategoristrategi – ett fundament för inköp att skapa värde

    Konceptet kategoristyrning inom inköp är inget nytt utan har utvecklats och anammats av företag över hela världen sedan slutet av 1980-talet, trots det så misslyckas en stor andel av företagen av olika anledningar att få ut kategoristyrningens fulla potential. Framtagning av en kategoristrategi är ett av de viktigaste verktygen för företagen att kunna identifiera och leverera på sina inköpsmål.

    Läs mer

    Vilken är min kundservice svagaste länk?

    Vi har tagit fram ett kvalitativt verktyg för att utvärdera större företags kundservicefunktioner i syfte att identifiera vilket område just ditt företags kundservice bör jobba med för att förbättra helheten av din kundservice och kundupplevelsen.

    Läs mer

    Läs mer om hur vi kan hjälpa ert företag

    Om Axholmen